צור קשרלקביעת פגישה אישית
דף הביתקטנטיפיםפעילויות לגיל הרך

פעילויות לגיל הרך

פורסם: 20/04/2013
מאת: מערכת האתר

כולנו יודעים שחום ואהבה זה לא הכל. כיום כל הורה שואל את עצמו, כיצד אני יכול לשפר את היכולות של ילדיי בכל שלב התפתחותי.

לפניכם המלצות לפעילויות על פי גיל התינוק

לידה עד 3 חודשים:

הניחו לתינוקכם להתפתח לפי טבעו בסביבה שופעת אהבה, חום ומגע גופני של לטיפות וחיבוקים. גירוי החושים של התינוק חשוב ותורם להתפתחותו ולהישגיו בעתיד כדאי שצעצועי התינוק יהיו צבעוניים,רכים ונעימים למגע.

  • חשוב להקפיד על בטיחות.
  • להשמיע מוסיקה בסגנונות שונים ולשיר לתינוק.
  • לתלות מובייל המפתח את חושי הראיה והשמיעה.
  • דברו אל התינוק ,השמיעו לו את הקולות שהוא משמיע.
  • הפגישו אותו עם סוגי מגע שונים בעזרת שמיכת מישוש

בזמן העירות להשכיב על הבטן כמה שיותר,על מזרן פעילות ,רצוי בעל רקע בצבע אחיד כדי שיוכל להבחין בצעצועים. לא להרבות ולהציף בגירויים, שלשה סוגי צעצועים כל פעם:קשקשן אחד,כדור אחד,ספר אחד.

 3 חודשים עד  6 חודשים :

  • לדקלם , לספר,לשיר
  • לנסות לתת לתפוס חפצים
  • להשתמש במראה
  • לארגן סלסלות ממוינות של צעצועים
  • לחזור על הברות שמשמיע
  • להלביש בגדים קלים כדי שיוכל להתנועע בקלות
  • משחק "קוקו"
  • לארגן סביבה בטוחה בבית
  • להשתמש במעודדי זחילה למיניהם
  • לצאת לטיול בשכונה,לשיים(לתת שם) ולהמליל(לתת מילה) את מה שרואים

6 חודשים עד 9 חודשים:

  • למידה ע"י חיקוי :כפיים ,איפה האף?
  • לאפשר לזחול כמה שיותר
  • לאפשר לתפוס ולאכול לבד מה שמתאים
  • פחד מזרים-בקשו מזרים ליצור איתו קשר הדרגתי .
  • תנו לו לדחוף דברים מתגלגלים
  • לאפשר לו ללמוד להעסיק את עצמו.
  • לשחק איתו בביצוע הוראות פשוטות:"תן את הקוביה" "קח את הבובה"
  • משחק באמבטיה עם צעצועי מים
  • להסביר על אברי הגוף באמצעות בובה

 9 חודשים עד שנה:

  • להתחיל לנסות להושיב ליד שולחן ולאכול בעזרת הידיים או בכפית.
  • נסו ללמדו מילים ראשונות כמו: מים ,אבא,אמא
  • לפתח את שפת הג'סטות: לשאול איפה האור? איפה אמא? והוא יצביע.
  • לשיר איתו דקלומים ושירי אצבעות
  • להחביא חפצים ולגלותם
  • ללמדו להכניס כוס בתוך כוס
  • להכניס צורות לתיבה.

 שנה עד שנתיים:

  • להתחיל עם משחקי כדור,מסירות
  • לתת משוב חיובי לשימוש שלו במילים
  • תחילת המשחק הדימיוני: תנו לו להאכיל בובה  בכפית.
  • לעודדו לטפס במדרגות
  • לשחק בקוביות בגדלים שונים
  • להתחיל לשרבט
  • פאזלים ראשוניים בעלי מס.מועט של חלקים
  • עודדו אותו להשתתף בשירי משחק
  • לשתף אותו במהלך הקראת סיפור
  • להתחיל ללמד מושגים:גדול- קטן, למעלה-למטה וכו'
  • לעודד את עצמאותו: לאפשר לו לעשות דברים לבד כפי יכולתו.

שנתיים עד גיל שלש:

  • להקפיד לדבר נכון עם הילד להרחיב משפטים שאומר
  • לשוחח איתו להקשיב לו בסבלנות
  • להסביר לילד קשרי סיבה – תוצאה: הכביסה נרטבה כי ירד עליה גשם.
  • ללמדו לזהות בשם חפצים,להתאים צבעים,צורות וגדלים.
  • לאפשר לו לצייר במגוון חמרים:טושים,צבעי גיר שמן וכו'
  • ליצור בחמרים שונים: בצק,חימר,דבק וכו'
  • לרכב על אפניים המתאימות ליכולותיו ולגודלו.
  • לשחק על מתקנים בגן השעשועים
  • להקנות הרגלי ניקיון (גמילה מחיתול)